خداوند را سپاس می گزارم که لباس مقدس جهاد در راه خودش را بر تن این بند? گنه کار و روسیاه کرد و مرا در صف مجاهدن واقعی اش قرار داد. خداوندا! اگرتو دست مرا نمی گرفتی چه کسی به فریادم می رسید؟ چگونه به صورت مبارک رسول اکرم(ص) و ائمه و شهیدان نگاه می کردم؟ خدایا! بار پرودگارا! از تو می خواهم که بر گناهانم سرپوش گذاری تا شرمند? این ها نشوم، یا ستارالعیوب و ای بسیار پوشانند? عیب ها.

***************

از خداوند طلب مغفرت می کنم. خدایا! به عزت و جلالت سوگند که گناهانم از روی جهالت بیش از حدم بوده است. خدایا! من بند? بدی بودم ولی تو خدای خوی هستی، اگر سر و کارم با «کریم» نبود هیچ گاه جرأت نمی کردم حرفی از بخشش و عفو بزنم. یا کریم و یا رب، امید به درگاه تو دارم «الهی و ربی من لی غیرک»./ رضا بریری

***************

پروردگارا! شرمند? غافل از زمانِ تهی دستِ درمانده ایم و گناه کار؛ تنها امیدی که داریم به توست و شفاعت معصومان تو. پروردگارا! امید ما را به یأس تبدیل مکن و ما را همیشه دل بست? لطف و شفاعت و رحمانیت خود نگه دار و هیچ گاه در آخرت از روی عدالت با ما رفتار مکن بلکه رحم و مروت و کرمت را ضمیم? آن کن که عدالتت بر ما گران تمام می شود.
پروردگارا! تو دانایی که هیچ یک از ما طاقت عذاب تو را در آخرت نداریم پس عذابت را بر ما حرام ساز و کمک کن اعمال و نیت ما در جهت تو باشد. خداوندا! تا مرگ ما شهادت در راه تو نباشد تو را به چهارده معصوم قسمت می دهیم که جان ما را مگیر و نیات ما را به خودت متوجه کن و زبان ما را از ذکر خود باز مدار.
پرودگارا! تنها چیزی که آرزو داریم شهادت در راه توست و تنها چیزی که در حال حاضر از آن می ترسیم پشت کردن به دشمنان توست. خداوندا! مهر و علاق? ائم? اطهار را در دل ما جاری کن و آن ها را شفاعت کنند? ما در آخرت قرار ده. ما را به راه راست هدایت فرما و ما را آن ده که آن به. تو به دل کسانی که حق به گردن من دارند بینداز که مرا حلال کنند و آن ها را پاداش ده./مجید شریف لو

***************

بارخدایا! تو آگاهی که ما به راهی می رویم که حسین(ع) رفت و امام خمینی می رود، پس ما را از این راه کج مکن و توفیق چشیدن لذت عبادت را به ما عطا کن و ما را از ریا و غیبت و دروغ نجات بده و توفیق بده که در این مکان که شهدا با خون خود آن را گلگون کرده اند، ما نیز در راه تو خون خود را بر خاک این سرزمین بریزیم تا شاید گناهانمان سبک شود. از تو سپاس گزاریم که راه شهادت را برای شستن گناهان جلوی پای ما گذاشتی./مجید شریف لو

***************

خدایا! تو شاهد باش که بنده برای تو، به عشق تو و به فرمان تو آمده ام. خدایا! صدا زدی، جواب دادم. خدایا! این آمدنم را قبول کن که از راه دور آمده ام و خسته شده ام از بار گناهان زیاد. خدایا! گناه را از دوشم بردار تا سبک بال باشم و در آسمان ها پرواز کنم. خدایا! آمدم با تو معامله کنم، تو مشتری خوبی هستی اما این متاعی که می خواهی از فروشند? گناه کار خود بخری ناقابل و پُر از کثافت است، خوب نیست. تو را قسم می دهم به پنج تن آل عبا این جنس را از بند? گناه کارت بخر و بار گناه را از دوشم بردار تا خلاص شوم. / حسین الهی فرد

***************

ای خداوند بخشنده و مهربان و توبه پذیر، من از گذشته ها برگشته ام. مرا ببخش و قابل مقام والای شهادت بگردان هر چند من خود را با وجود گناهان بسیار لایق شهادت نمی بینم.

***************

خدایا! تو خود شاهدی که با آگاهی کامل در این راه گام نهادم و همواره انتظار چنین لحظاتی را می کشیدم و خود می دانی که تو را دوست داشتم و همواره به تو عشق می ورزیدم و اگر در زندگی گناه کردم و از اجرای دستورهایت غافل ماندم از روی ناآگاهی و نادانی بود. پس گناهانم را به بزرگی و عظمت خویش ببخش.

***************

خداوندا! اینک که توفیق حضور در جبهه های عشق و ایثار و خدمت به اسلام و میهن را به این بند? گنه کار عطا کرده ای، از تو می خواهم قدرت مبارزه با هوای نفس را نیز در کنار مقابله با دشمن متجاوز به من عطا فرمایی.

***************

خدایا! از تو می خواهم هنگامی مرا از این دار فانی به سوی خویش بخوانی که معاصی و جرایم بی حد این بند? بیچاره را بخشوده باشی.

***************

بارالها! صدای ناله های مخلصان? رزمندگان اسلام به گوشم می رسد و فریاد «اسلام علیک یا اباعبدالله» در گوشم طنین افکنده است. خدایا! بارالها! معبود و یکتای من! گناهان بسیار کمرم را خم کرده است، چهره ام سیاه سیاه است یا رب، بدبختم، بیچاره ام، مسکنیم، گدایم، العفو، العفو، خدایا! با این همه گناهی که کرده ام فقط یک روزن? امید دارم و آن این است که عاشقت هستم، حاضرم در راهت تکه تکه شوم و جان شرین را فدایت کنم.


منبع: فرهنگنامه جبهه/ شهادتنامه/ سید مهدی فهیمی