وقتی که تیر به بازویش خورده بود ، به او گفتم : ای کاش تیر کمی رد می کرد و به بازویت نمی خورد . با همان لبخند همیشگی به شانه ام زد و گفت حاجی ؛ من لایق نبودم و گرنه اگر خدا مرا دوست می داشت کمی این طرفتر می خورد و با انگشت به روی قلبش اشاره می کرد و گفت این ... جا !! مدتها بعد وقتی که از این دنیای خاکی و پوشالی چشم پوشید به دیدار او رفتم ، پیکر غرقه به خونش با هزار زبان با من سخن می گفت . پیراهنش را که باز کردم دیدم دقیقاً تیر به همان جائی اصابت کرده است که او اشاره کرده بود و به قول خودش معلوم بود که خدا خیلی دوستش داشته است .


سردار شهید محمد کشتکار در سال 1336 در روستای صادرة لامرد دیده به جهان گشود و تحت توجهات پدری مهربان و فرهیخته کلام نورانی الهی را آموخت و با مبانی مذهب و احکام آشنا گردید . وی تحصیلات خود را تا سوم راهنمایی ادامه داد اما به علت مشکلات خانواده از ادامة تحصیل بازماند و جهت امرار معاش به کارهای مختلفی اشتغال ورزید . شهید کشتکار در جریان انقلاب با شرکت در تظاهرات و راهپیمایی ها در فعالیتهای انقلابی حضوری چشمگیر داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز با پوشیدن لباس سبز سپاه رسماً به عضویت این نیروی مردمی درآمد تا دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نماید . وی پس از مدتی به فرماندهی سپاه علامرودشت منصوب گردید و خدمات ارزنده ای را به انجام رساند . وی همچنین مدتی فرماندهی سپاه اشکنان را عهده دار گردید و مدتی نیز به عنوان مسئوول آموزش عقیدتی و معاونت قضایی انجام وظیفه کرد .


سردار شهید محمد کشتکار علاوه بر مسئوولیتهای یاد شده ، در جبهه نیز در عملیاتهای مختلف شرکت کرده و مسئوولیتهای خطیری را عهده دار گردید . وی در عملیات کربلای 5 فرماندهی گردان غواص حضرت رسول ( ص ) را به عهده داشت و این در حالی بود که در عملیات بدر و والفجر 8 با عنوان فرماندة گروهان انجام وظیفه کرده بود . این سردار شهید و این بسیجی مخلص در مدت زمان حضور در جبهه ، در عملیاتهای مختلفی از جمله شکست حصر آبادان ، خیبر ، بدر ، والفجر 8 و کربلای 4 و 5 شرکت کرد و در این میان پیکر نازنینش بارها مورد اصابت تیر و ترکش دشمن قرار گرفت ، از جمله در شهر بوکان به شدت از ناحیة بازو مجروح گردید .


سردار شهید کشتکار در نوزده دیماه 1365 در حالی با سرزمین خونرنگ شلمچه بدرود گفت که سلحشوران کربلای 5 ـ اگر چه با تقدیم هزاران شهید گلگون کفن ـ پرچم فتح و پیروزی را آن سوی مرزهای ایران اسلامی به اهتزاز درآوردند